Vergelijken-Logo

Geen vergelijking site

HWCO Shops is geen vergelijkingssite. Deze vorm bestaat uit het letterlijk naast elkaar zetten van aanbiedingen. Daarbij wordt uitsluitend naar de prijs gekeken en niet naar randvoorwaarden als garantie, onderhoud en service. Kosten worden meestal per klik, per view of per lead berekend.

Voordelen vergelijkingssite 

+   Exposure
+   Zoekmachine inrichting
+   Sterke marketing
+   Direct prijsvergelijk
+   Doorverwijzing van de eigen website


Nadelen vergelijkingssite

–   Klanten zoeken hoofdzakelijk op prijs
–   Manipuleerbaar
–   Beperkte omschrijving
–   Zeer breed assortinment
–   Geen directe betrokkenheid
–   Hoge “klik” kosten zonder omzet
–   Soms een complexe aanleverstructuur
–   Niet flexibel

Maar wat dan wel?

Bij een vergelijkingssite levert u data aan zoals product en prijs, waarmee de site uw aanbieding vergelijkt met andere leveranciers die hetzelfde product aanbieden. een klant die gebruik maakt van deze informatie en krijgt alle aanbieders voorgeschoteld om zo zijn/haar keuze maken.

Op zich geen verkeerde optie alleen is de praktijk anders.Veelal wordt deze vergelijkingstechniek gebruikt om maar op 1 onderdeel een vergelijk te maken. Prijs. Overige aspecten zoals service, garantie, levertijden en support worden niet vergeleken. Daar staat tegenover dat u vaak per klik een bedrag moet betalen aan de vergelijkingssite zonder dat daar omzet tegenover staat.

 

Anders dan vergelijkingssites

HWCO Shops vergelijkt geen producten. We bieden uw producten aan in een goed vindbare, goed bruikbare webshop.

We sturen de klant niet via een omweg naar de laagste prijs maar adviseren door middel van goede productomschrijvingen en voorwaarden over het product. Uw klant maakt op basis van de juiste informatie de juiste keuze.

Daarnaast zijn de kosten minimaal in verhouding tot vergelijkingssites “pay per Click” of “Pay per Lead” kostenberekeningen kennen we niet.