BannerQ&A1

Q&A

Hieronder treft u een aantal vragen en antwoorden aan welke we regelmatig krijgen. Staat uw vraag er niet bij? Bel dan gerust of stuur een bericht. We zullen zo spoedig mogelijk reageren.

  • Deelname

  • Kan ik naast mijn eigen webshop ook deelnemen aan een "branche" shop?

    Natuurlijk, dit is geen enkel probleem. hoe meer producten er in een "branche" shop staan, hoe breder het aanbod en hoe eerder een klant binnen de shop zijn of haar product van zijn/haar keuze kan vinden. De shop wordt "leverancier" neutraal opgemaakt. Dat betekent dat een klant niet kan herleiden welke leverancier het betreffende product aanlevert. Sterker nog, als u een eigen shop hebt kan een extra verkoopkanaal zorgen voor een nog betere vindbaarheid van het betreffende product.

  • Is mijn branche al actief?

    HWCO Shops is bezig om maandelijks een nieuwe branche-sites te bouwen en te activeren. Welke branche we uitbouwen is afhankelijk van aanbod, deelnemende leveranciers en vraag van klanten. Voor meer details kunt u contact opnemen via contact. Als leverancier een branche starten (kern-aanbod)? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak of meer informatie.  

  • Voor wie is dit concept bedoeld?

    Als extra verkoopkanaal voor de kleinere tot middelgrote webshops. Voor die bedrijven die wel een assortiment in een bepaalde branche, maar geen webshop hebben ingericht of voor leveranciers die een specifiek aanbod willen promoten. Het principe van HWCO Shops bestaat eruit leveranciers binnen een bepaalde branche een platform te bieden waar de focus ligt op product, service, kwaliteit en minder op prijs. Daarnaast leveren we een prima pakket aan SEO en web-marketing tools om het specifieke aanbod te promoten en onder de aandacht te brengen. Waar we niet naar zoeken is een groot assortiment met bodemprijzen of alleen de laagste prijs aanbieding. Zie het als een auto-boulevard. Vaak treft u meerdere topmerken aan welke allemaal een eigen strategie voeren. Het totaalaanbod is op deze locatie uitstekend te noemen. Klanten hoeven geen kilometers te rijden voor het beste product (naar hun keuze). Zo geldt dit ook voor HWCO Shops met dit verschil dat de klant een keuze maakt uit meerdere producten en niet weet wie de aanbieder is. Voor de beleving van de klant is dat ook niet direct noodzakelijk. Het total assortment en aanbod zal een klant doen besluiten voor het juiste product te gaan.

  • Kan een klant terugvinden wie de aanbieder is?

    Nee. En dat maakt deel uit van het concept. We willen voor de uiteindelijk klant een zo breed mogelijk, onafhankelijk platform maken waarbij de keuze niet alleen is gebaseerd op prijs, maar ook op omschrijving, service en support. Dit laatste omschreven we, leveranciers-neutraal in de productomschrijving. Voor de deelnemers geeft dit een betere marge, minder concurrentie en we behouden een eensluidend beeld naar de voorkant (consumentenkant) van de site. De klant wordt  via een neutrale "branche-site" geholpen en op moment van levering is pas bekend wie de uiteindelijke leverancier is, dit om voortijdig prijsconcurrentie te voorkomen.  

  • Een gelijk aanbod op de site. En nu?

    Het komt natuurlijk voor dat twee partners een zelfde product aan willen bieden. We bieden echter geen dubbele producten aan om de site toegankelijk te houden. In principe prefereert de bijdrage met het hoogste verkoopbedrag en/of het aanbod van de eerste partner. Mochten de productgegevens en/of prijs erg ver uit elkaar liggen, dan overleggen we met beide aanbieders. Zo niet, dan heeft de leverancier in de regio van de betreffende klant de voorkeur. Daarnaast kunnen service, garantie e.d. ook als een variatie op het product worden ingevoerd als toegevoegde waarde (In overleg). De klant heeft dan uiteindelijk het laatste woord en maakt de keuze die het best bij hem/haar past.

  • Kosten

  • Berekenen jullie kosten voor het toevoegen van producten.

    Een aantal producten die u opgeeft voor de eerste publicatie, inclusief variaties zijn gratis. Daarna berekend we slechts een klein bedrag per toegevoegde SKU. Het exacte bedrag stellen we samen vast aan de hand van de complexiteit van het product.

  • Order, betaling en verzending

  • Retouren en afhandeling.

    HWCO Shops houdt zich aan de wettelijke regelgeving met betrekking tot retour en betalingen. Binnen onze voorwaarden zijn deze vastgelegd en onze deelnemers onderschrijven deze. Daarmee voldoet uw verkoop (re-order) aan deze voorwaarden en als deelnemer houdt u zich aan de wettelijke regelgeving.. Dat wil ook zeggen dat een klant een vaste bedenktijd heeft, producten (ongebruikt in de originele verpakking) terug kan sturen en daarmee de betaling dient terug te ontvangen. De termijn die we stellen is ook wettelijk vast gelegd en maakt deel uit van de overeenkomst, algemene voorwaarden en retour policy.

  • Hoe worden vragen van klanten afgehandeld?

    Een klant kan, voor dat er een bestelling is geplaatst voor vragen bij ons terecht. De uiteindelijke vraag wordt doorgestuurd naar de betreffende deelnemer en deze is verantwoordelijk voor het antwoorden op de klantvraag. Het door ons ontvangen antwoord wordt wederom (via een ticket systeem) aan de klant doorgegeven. Waarom niet direct antwoorden aan de klant? Dit om ervoor te zorgen dat alle deelnemers als neutrale aanbieders aan de site verbonden zijn.

  • Welke betaalmethoden worden er gebruikt?

    Wij hebben een overeenkomst gesloten met Sisow. dit is een van Nederlands meest betrouwbare betaalproviders. Sisow neemt de volledige financieel afwikkeling van een order uit handen en zorgt voor een juiste afrekening. Door gebruik te maken van de betaalmodule kunnen we de volgende betalingen verwerken:

    • Directe overboeking
    • iDeal
    • PayPal
    • Mastercard
    • Maestro
    • Visa
    • Bancontact/MrCash (België)
    • Giropay
    • Sofortbanking
    • Belfius betaal button
    • KBC Betaalbutton
    • VVV Giftcard
    • Afterpay

  • Hoe ontvang ik een order?

    Alle orders die door de webshop worden ontvangen worden binnen één werkdag na ontvangst ge-re-orderd bij de betreffende deelnemer. U ontvangt een orderbevestiging van de bestelling wat bestaat uit alle klantgegevens, bestelde product(en), prijs, levergegevens en alle andere noodzakelijke data. U (de deelnemer) zorgt vervolgens voor verpakking, transport* en levering conform de voorwaarden van de webshop. Bij meerdere SKU's per order welke niet bij één leverancier horen splitsen we de order in meerdere leveringen. Voor versturen kunt u gebruik maken van meerdere transporteurs waarmee wij een raamovereenkomst hebben afgesloten.

  • Websitebouw

  • Ik heb geen foto's. Wat nu?

    Geen probleem. We maken professionele productfoto's als er geen goed beeldmateriaal is. Deze foto's worden exclusief toegepast in de website en nieuwsbrieven. Om de foto's te maken kunt u ons de betreffende producten sturen. Na het maken van de foto sturen we deze dan ook weer retour, of we komen langs met een mobiele fotostudio en maken de foto's ter plekke. fotografie voor de deelnemers is gratis voor de eerste 25 producten. daarna bereken we een kleine vergoeding per foto. Kosten zijn afhankelijk van locatie, product en nabewerking.

  • Hoe voeg ik producten toe?

    Dit kan op diverse manieren. 
    1. Als deelnemer ontvangt u uw eigen login en password. Vervolgens kunt u een formulier gebruiken om producten toe te voegen door productnummer, omschrijving, variaties, prijs en foto's te uploaden. deze gegevens wordne door ons overgenomen om het product in de shop zichtbaar te maken. Aan welke voorwaarden voldaan weten worden leggen we in een persoonlijk gesprek uit.
    2. U stuurt een Excel bestand waarop dezelfde gegevens als hierboven gemoeid worden ingevuld. Vervolgens stuurt u bijvoorbeeld via we-transfer de bijbehorende foto's op. Let op, de naam fan het fotobestand moet overeenkomen met het betreffende SKU nummer. De layout van het genoemde Excel formulier krijgt u van ons. Dit betekend overigens ook dat wij alle aangeboden artikelen handmatig invoeren om verdubbelingen en fouten te voorkomen.  

  • Is de webshop helemaal gratis?

    Ja. we bouwen een op zich staande webshop voor elke branche. De ontwerpkosten, opmaak, webhosting en domeinregistratie doen wij. Van de deelnemers vragen we enkel en alleen producten die we kunnen toevoegen aan de website waardoor er een breed assortiment ontstaat, maar wél branche gericht. Dit is de kracht van HWCO Shops. door schaalvergroting (vele kleintjes maken immers één grote) bieden we gezamenlijk een compleet aanbod aan producten aan waardoor een bezoeker eerder zal beslissen op service, garantie, inhoud en toegevoegde informatie.

  • Hoe haal ik producten uit de shop?

    Een product verwijderen is net zo eenvoudig als toevoegen. Ook hiervoor gaat u naar login op de deelnemers pagina. In formulieren selecteert u vervolgens "producten verwijderen". Na ontvangst van de lijst halen wij de producten uit de winkel en schonen het bestand weer op. Kosten voor verwijderen zijn inbegrepen in het web-shop onderhoud en dus voor de deelnemers kosteloos.